BOM musik 1b – Sju roliga apor i en ring


Photo credit: Rene Mensen via Foter.com / CC BY-NC

Min version av ”Sju vackra flickor i en ring”

Sju roliga apor i en ring (Gå som apor och gör roliga aprörelser)
Sju roliga apor i en ring.
Roligaste apor här omkring. (Rund cirkel med pekfingret)
Ibland de roliga alla.

Apor hoppar sig omkring (hoppa som apor)
Apor hoppar sig omkring

Sökande efter busiga vännen sin (Ta tag i vännen bredvid)
Ibland de busa alla

vara vem de vara vill
vara vem de vara vill

Den som jag busar vilt till
den får mitt unga hjärta (lägga handen på hjärtat)

Nu kan jag vara riktigt glad (le)
Nu kan jag vara riktigt glad

Nu har jag fått den jag vill ha
ibland de busa alla
ibland de busa alla.

Kommentera

